Primary Advertiser

הדרך הכי בריאה לאכול עוף

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

13.6.2017 / 11:44

שוטפים את העוף? משאירים אותו יותר מדי זמן במקרר? מפשירים אותו בכיור? הטעויות הנפוצות האלו עלולות לפגוע בבריאות שלכם. זה הזמן להבין איך לבחור, לנקות ולטפל בעוף כדי להרוויח את כל מה שטוב בעוף, בלי הסיכונים

עוף במחבת. ShutterStock
8 כללים שאתם חייבים לזכור/ShutterStock

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מקפידים על תזונה בריאה ועל חומרי גלם איכותיים, אבל האמת היא שגם שוחרי בריאות מושבעים עלולים לעשות בדרך טעויות שעלולות לפגוע בהן. בכל הנוגע לטיפול בבשר ובעוף, הטעויות האלה עלולות להיגמר רע מאוד. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. כדי לסייע לכם לאכול טוב ובריא, גיבשנו שמונה כללים מרכזיים לבחירה נכונה של עוף, לטיפול בו ולהכנתו.

עוד בנושא:
השוונג של הפיתה: מתכונים זריזים עם עוף
אנטיביוטיקה ובשר: מה כדאי לדעת וממה להיזהר?

קנייה חכמה

וותרו על האנטיביוטיקה
בשנים האחרונות גוברת המודעות לסכנה שבמתן אנטיביוטיקה שלא לצורך. בשל השימוש הנרחב באנטיביוטיקה בחברה המודרנית, החיידקים נחשפים בקביעות לחומרים אנטיביוטיים ומפתחים עמידות לאנטיביוטיקה, וכך גם צאצאיהם. אף שבעופות נערכות בדיקות למציאת שאריות אנטיביוטיקה לפני שלב המכירה, עדיף לבחור בעופות שגדלו ללא השימוש בה כלל, שכן הבדיקות נעשות בצורה אקראית בלבד, וכך יוצא שפחות מאחוז אחד של סך העופות באמת נבדק.

אילוסטרציה. ShutterStock
גם לעוף יש תאריך תפוגה/ShutterStock

אז כשאתם בוחרים עוף כדאי להשקיע עוד חצי דקה בחיפוש אחרי העוף הנכון. איך עושים את זה? פשוט חפשו על גבי המוצרים תווית המעידה כי העופות גודלו ללא אנטיביוטיקה כלל.

שימו לב לתאריך הייצור
לא רק לשימוש באנטיביוטיקה כדאי לשים לב בבחירה נכונה של העופות – אלא גם לשאלת הטריות. כשקונים עוף אצל הקצב, קשה לדעת כמה זמן הוא שהה בקירור, והאם הקפידו לשמור על תנאים אידאליים להובלתו ולאחסונו במקום. חשוב לשאול ולבחון את הפרטים האלה לפני שקונים, או לקנות עוף טרי ארוז מהמפעל שבו, בהתאם לתקנים ווטרינריים, מצוין תאריך התפוגה ותאריך האריזה. כך ניתן להימנע מסימני השאלה ולהיות בטוחים שהמוצר שבחרתם אכן טרי.

טיפול נכון בבית

לא יותר מיומיים במקרר
כפי שאמרנו בסעיף הקודם, לתאריך הייצור של העוף חשיבות גבוהה. כאשר אתם קונים עוף, יש להשתמש בו תוך יומיים לכל היותר. אם המוצר ארוז מראש, יש לשים לב לתאריך האחרון המומלץ לשימוש, ולא לעבור אותו. ובכל מקרה סמכו על התחושות שלכם – אם העוף מריח לכם מוזר, עדיף לוותר מלהסתכן.

חזה עוף עטוף בניילון נצמד. ShutterStock
זה שאמא שלכם שוטפת את העוף, לא אומר שזה רעיון טוב/ShutterStock

תפסיקו לשטוף את העוף
אתם אומנם עושים את זה מטעמי היגיינה, אבל זה ממש לא עוזר לכם. חשוב לדעת כי שטיפת העוף במים אמנם נראית לא מזיקה, אך היא עלולה להעמיד את הבשר בסיכון להתפתחות רובד חיידקים, בדגש על חיידק מסוג קמפילובקטר, אחד הגורמים הנפוצים ביותר להרעלת קיבה ברחבי העולם. מחלקת החקלאות בממשל ארצות הברית(USDA) אפילו פרסמה התרעה מפני שטיפה של העופות במים בשל סכנה זו. אם אתם חוששים שהימנעות משטיפת העוף תהפוך אותו לפחות נקי, אל תדאגו - הבישול או הטיגון ללא ספק יעשו את העבודה בהקשר הזה.

אל תפשירו את העוף על השיש או בכיור
כשאנחנו מוציאים עוף מהקפאה, הפשרתו על השיש נראית כמו הדבר הכי הגיוני לעשות, אבל גם זו טעות, שכן עוף שנמצא בתהליך ההפשרה מהווה קרקע פורייה להתפתחות חיידקים מזיקים. אז מה עושים? מפשירים את העוף במקרר, עדיף במדף התחתון כך שלא יעביר חיידקים למזונות אחרים או שהם יועברו אליו. כדי להפשיר עוף קפוא יידרשו לעיתים יומיים שלמים במקרר, אך אם אין לכם זמן לחכות כל כך הרבה, עדיף להפשיר אותו במהירות במיקרוגל מאשר לעשות זאת על השיש או בכיור. ואם החלטתם להתעלם מהמלצה שלנו ולהפשיר בחוץ, שימו לב שהבשר לא נשאר יותר משעתיים בטמפרטורת החדר.

עוד באותו נושא

קרש החיתוך שלכם מסוכן לבריאות כי אתם לא מנקים אותו נכון

לכתבה המלאה

מתחילים לבשל

תתחילו להפריד
כאשר אתם עובדים במטבח, חשוב להפריד בין הכלים בהם אתם משתמשים לטפל בעוף (סכין, קרש חיתוך) לבין יתר הכלים. את כל הכלים שנגעו בעוף הנא הכניסו מיד לכיור לשטיפה, והשתמשו בכלים נקיים. אם חתכתם את העוף, אל תנגבו את הידיים במגבת המטבח, אלא שטפו אותן היטב במים ובסבון.

כדורי בשר. ShutterStock
אין סיבה לתת לסיר "להתקרר" בחוץ/ShutterStock

אם כבר טיגון – אז בשמן עמוק
טיגון העוף בשמן אמנם נחשב פחות בריא מצלייתו בתנור, אך אם כבר עושים את זה, חשוב לדעת איך לטפל בו כמו שצריך. טיגון בשמן עמוק זוכה לגינויים מכל צד, אך דווקא בהכנת עוף, הוא עשוי להועיל לכם ואף לשמור בצורה טובה יותר על הבריאות שלכם. כשמטגנים עוף בשמן עמוק, הוא ככל הנראה יספוג כמות קטנה יותר של שמן. אחרי הטיגון מומלץ לספוג את שאריות השמן באמצעות מגבות נייר כדי לצמצם ככל הניתן את ספיגתו בבשר.

סיימתם? למקרר
אמא אולי ספרה לכם שצריך לקרר את התבשיל לפני שהוא נכנס למקרר, אבל האמת היא שמדובר במיתוס שגוי. אחרי שסיימתם לבשל או לטגן את העוף (בהנחה שלא חיסלתם הכל) – יש להכניסו לקירור. ככל שהעוף יהיה פחות זמן בחוץ, כך יקטן הסיכון שיתפתחו עליו חיידקים. וטיפ לסיום – אם טיגנתם שניצלים כדאי לכם להקפיאם מיד כשהם יוצאים מהמחבת – כך הם יישארו טריים, בריאים וטעימים במיוחד.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully