Primary Advertiser

עוף של בית: המנות המנצחות מבית אימא

וואלה! NEWS בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

19.7.2017 / 8:31

מהילדות ועד הבגרות, העוף מלווה אותנו במשך כל שנות חיינו, ומחזיר אותנו לשולחן האוכל של בית אימא. לכל עשור יש את המנה שלו, ובכתבה הבאה מבית עוף טוב תמצאו סקירה מקיפה

עוף במחבת. ShutterStock
תמיד שם בשבילנו. עוף/ShutterStock

אם צריך לבחור מאכל אחד שמלווה אותנו נאמנה במשך החיים בווריאציות משתנות, הרי שזהו העוף. בכל עשור בחיים הוא משתנה, מקבל סיבוב חדש, תיבול או קורטוב תחכום, ומתאים את עצמו לאורח החיים הדינמי שלנו. לאחרונה שמים יותר ויותר דגש על נושא התזונה כמו רכיבים טבעיים ועוף שגדל ללא אנטיביוטיקה, דגש שכמובן מקבל ביטוי בשלל מתכוני ומוצרי העוף השונים. לא משנה מה נכין ממנו, לעוף תמיד יהיה טעם של בית אימא וזיכרונות רוויים בריחות וטעמים, והוא לעד יהווה מנה מנצחת למרכז השולחן שתדבר למכנה המשותף הרחב ביותר.

נאגטס עוף  בצורת חיות. עוף טוב,
נאגטס עוף בצורת חיות/עוף טוב

העשור הראשון לחיינו: נאגטס או קציצות עוף

אחד מהמאכלים הראשונים שפעוטות מסתערים עליהם הם הנאגטס, קציצות או שניצלוני העוף. שניהם מהווים וריאציה עדינה יחסית שמתובלת במינימום האפשרי אם בכלל, כדי לענות לצרכים של הקיבה הרכה שאך מתפתחת. שניצלים בצורות כמו דינוזאור או דובונים מעודדים את הילדים להושיט יד לאוכל, שבשבילם הוא בעיקר משחק, ובשביל ההורים דרך טובה להוסיף להם חלבון ולוודא שהם אוכלים עוף מזין, שגדל ללא אנטיביוטיקה ומורכב מ- 100% רכיבים טבעיים. כל הטוב הזה מוגש בארוחות משפחתיות, בחזרה מהגן, וממתין לקטנטנים בקופסה קטנה במקרר בחזרה מבית הספר או מהחוג, שאימא השאירה במיוחד בשבילנו עם הוראות חימום מדוקדקות. בדומה לפתיתים ופסטה, מדובר באהבה ממבט ראשון שמלווה את הילדים עוד שנים רבות אחר כך בבגרותם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השניצל של תמיר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
זכרון ילדות - ערימת שניצלים/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

העשור השני: שניצלים

קשה למצוא ניחוח שמציף יותר זיכרונות מבית אימא כמו ריח של שניצלים מטוגנים, שאך יצאו מהשמן ונחים להם על הנייר הסופג. הריח הייחודי הזה מתפשט במהרה בכל רחבי הבית ויוצא החוצה ומציק לשכנים. זיכרון ערימת השניצלים נחקק היטב גם בבלוטות הטעם, והוא תמיד הבחירה המועדפת לארוחת, צהריים, ערב או בתוך סנדוויץ' עם ממרח מפנק. אגב, לא רק בגיל ההתבגרות, גם כשהולכים לצבא אחת מהמנות שמסמלות יותר מכל את החזרה הביתה היא השניצלים הטריים של אימא שאך יצאו מהמחבת, פינוק מושלם אחרי המטבח צבאי.

ארוחה משפחתית שבה אוכלים עוף. ShutterStock
להתפנק אצל ההורים. צלי עוף/ShutterStock

העשור השלישי: עוף צלוי

עם השחרור מהצבא, העולם הגדול נגלה בפנינו, ומביא עמו שלל אתגרים כמו יציאה מבית אימא וניסיונות לייצר לראשונה ארוחה בעצמנו, שלרוב מסתכמים בלחם וקופסאות שימורים. ודווקא אז, בתקופה הסטודנטיאלית ובצעדים הראשונים בעולם הבוגר, כשגם נדרש הידוק חגורה לעתים בהוצאות, או כשחוזרים מהטיול הגדול, הכי כיף להגיע לארוחות משפחתיות ולצלול אל תוך העוף הצלוי שרק יצא מהתנור, עשוי בדרגת עסיסיות מושלמת. וכמובן לא לשכוח בסוף הארוחה, למרות שאנחנו כבר מפוצצים, להזכיר לאימא להעמיס קופסאות ממנו הביתה, כדי להמשיך ולהתמוגג מהנחמה הטעימה במהלך ימי השבוע.

מיאזאקי. צילום: יעל לאור,
ראמן פרגית/צילום: יעל לאור

העשור הרביעי: ראמן עוף

כשהתואר בידינו וגם העבודה המבטיחה, אנחנו כבר אנשי העולם הגדול. אוכלים במסעדות, מטיילים בעולם, מכירים את כל מה שלוהט בפייסבוק ובאינסטגרם כמו גם באתרי המתכונים הכי נחשבים, וגם, מנסים לבשל את זה בבית. זה השלב שבו יירכשו לראשונה חומרי גלם אקזוטיים כמו מיסו או סוגים אקזוטיים של סויה, יבוצעו לא מעט ניסיונות במטבח לביצוע של המנה הטרנדית של הרגע כמו ראמן עוף טוב או פרגית ביתי עם ביצה, נודלס וציר עשיר. ואם אנחנו ממש בטוחים בעצמינו, יש סיכוי שנזמין את ההורים להתרשם ולטעום מהיכולות שלנו. אם הם יבקשו מתכון, נדע שהצליח לנו.

מוקפץ ישראלי. נמרוד סונדרס
מוקפץ/נמרוד סונדרס

העשור החמישי: מוקפץ

בין ים המטלות בשנים האלה, בין העבודה להורות צריך גם לאכול. אנחנו נדרשים להכין ארוחה מהירה לכל המשפחה, כזאת שתדבר לכל הגילאים ותאכיל גם ילדים או מתבגרים אבל שתהיה גם מזינה. זה השלב שבו אנחנו כבר שמים לב טוב טוב לרכיבים באוכל שאנחנו צורכים, שמים לב לרכיבים טבעיים והעוף שלנו- תמיד גדל ללא אנטיביוטיקה. מנת המוקפץ עם עוף עונה על כל הקריטריונים: אפשר לשחק עם מגוון של ירקות כמו תירס, פלפל, קישואים או ירוקים למיניהם, לתבל את העוף בצורות שונות, להפוך את המנה לאסיאתית יותר, חריפה, או להעניק לה טעמים מתוחכמים יותר עם פטריות אקזוטיות למיניהן, חמאת בוטנים או חלב קוקוס וכמובן לבחור בין נודלס לאורז. לעתים קרובות בגיל הזה אחוזי שומן הם נושא חשוב, ולכם יש מי שיעדיפו לצלות את העוף על הפלנצ'ה ולהוסיף לו כמה ירוקים ותיבול עדין לשמירה על אחוזי שומן נמוכים. מה שבטוח, ברגע שפיצחתם את נוסחת הקסם למוקפץ שידבר לכולם מסביב לשולחן, לא תוכלו לעשות יותר שינויים במתכון, אבוד לכם, הילדים ידרשו את שלהם.

פילוט חזה עוף לשניצל. דרור עינב
פילוט חזה עוף/דרור עינב

העשור השישי: חזה עוף

כשהילדים גדלים והאינטנסיביות של החיים נרגעת, אפשר לנשום ולעסוק יותר בבריאות ובאיכות החיים בדגש על רכיבים טבעיים. במקביל, לומדים ליהנות יותר מהחיים ולהשקיע בפנאי, כשאפשר סוף סוף להפוך את הבישול הביתי לתחביב של ממש. הפייבוריט בשלב הזה הופך להיות חזה עוף, ולא ממש משנה איך תכינו אותו. בין אם ברוטב עדין ופשוט עם קצת שמן זית או צרפתי מתוחכם, צלוי או מאודה, כזה שמשביע, אבל גם מביא עמו שפע של טעמים מתוחכמים לחיך, ולא מותיר תחושה מכבידה לאחר הארוחה. עוד יתרון של המנה הזאת היא ששום דבר לא מתבזבז – ביום שאחרי חזה העוף הופך להיות הבסיס לסלט עוף כיפי שאליו אפשר להוסיף שפע של תוספות יצירתיות.

מרק עוף של סנדר. דרור עינב
מרק עוף/דרור עינב

העשור השביעי: מרק עוף

בגילאי ה-60 פלוס המודעות הבריאותית רק הולכת וגדלה. התזונה הבריאה תופסת מקום מאוד מרכזי בחיים, ואחת מההמלצות המוכרות וכמובן תרופת סבתא נצחית לכל חולי היא מרק העוף. עוף נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע, אבל דווקא היום אנחנו יודעים שעדיף שיגדל ללא אנטיביוטיקה. הרכב הירקות משתנה מבית לבית וגם הרכב הירוקים, וכמובן גם התיבול, שיכול להכיל אך ורק מלח, בוקה גרנייה צרפתי, רסק עגבניות, כורכום שיוסיף לו צהבהבות וכל גרסה מועדפת אחרת. סביר להניח שאם אימא שלכם הכינה מרק עוף בצורה מסוימת, תמשיכו להכין אותו בשיטה הזאת בדיוק. זה אף פעם לא יצא טעים כמו של שלה, תטענו, אבל הילדים יטענו לעד שאין כמו מרק עוף של אימא בעולם.

וואלה! NEWS בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully