Primary Advertiser

היתרונות הבריאותיים של המאכל שהישראלים הכי אוהבים

בשיתוף עוף טוב

18.10.2020 / 16:46

האם מרק עוף באמת עוזר להתגבר על הצינון? האם חזה עוף אחרי אימון מנפח את השרירים? הנה כמה עובדות מפתיעות על הדרכים בהן עוף משפיע על הגוף

כרעיים מזוגגות בסילאן. אמיר מנחם,
מגוון ובריא. כרעיים מזוגגות בסילאן/אמיר מנחם

קשה להאמין שתמצאו בישראל אנשים שלא אוהבים עוף. המאכל הכל כך פופולרי הזה פוגש אותנו כמעט בכל תחנה משמעותית בחיינו: כשאנחנו חולים, האנשים שאנחנו אוהבים מיד יתנדבו להכין לנו מרק עוף; אחרי אימון, ספורטאים לא יוותרו על חזה עוף להשלמת מכסת החלבון; כמעט שאין ילד בישראל שלא גדל על שניצל; במנגלים, תמיד מככבות הכנפיים עם התיבול שכולם אוהבים.

והאמת היא שעוף הוא לא רק מאכל מגוון וטעים, שיכול להשתלב במגוון עצום של מנות. אם תשאלו תזונאים ורופאים - הוא גם יכול להיות מצוין לבריאות כשצורכים אותו כמו שצריך. אז בואו נבין מה בדיוק העוף עושה לגוף שלנו, ואיך הכי בריא לשלב אותו בתפריט.

1. סיוע בירידה במשקל

משקל עודף הוא בעיה נפוצה בחברה ונראה כי משבר הקורונה והסגר הממושך רק הפכו את הבעיה הזו למשמעותית יותר. במצב כזה, אם תאכלו בכל יום מטוגנים - כנראה שמכאן לא תגיע הישועה, אבל אם תקפידו לאכול נתחי חזה עוף דלים בשומן, בדרכי הכנה מגוונות - ייתכן מאוד שזה דווקא יעזור לכם לרזות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כל מה שאתם חייבים לדעת על הקשר בין עוף ואנטיביוטיקה

בשיתוף עוף טוב
חזה עוף עם רוקט ועגבניות שרי. ShutterStock
חלבון מאריך את תחושת השובע חזה עוף עם רוקט ועגבניות/ShutterStock

מחקר שפורסם בכתב העת "Clinical Nutrition" מצא כי דיאטה עשירה בחלבונים עשויה לתרום למאמצי הירידה במשקל. זאת כיוון שהחלבון ידוע ביכולתו להאריך את תחושת השובע ולגרום לנו לאכול פחות בטווח הארוך. בחזה עוף יש שיעור גבוה ביותר של חלבון, מה שיכול בהחלט להפוך אותו למאכל אידאלי למי שרוצים לשלוט בתיאבון ולנשנש פחות. כך למשל, ב-100 גרם חזה עוף יש פחות משלושה אחוזי שומן ורק 100-120 קלוריות.

2. שחקן חיזוק למלחמה במחלות החורף

אין דבר שיותר מזוהה עם מחלות החורף כמו מרק עוף, והאמת שיש לכך סיבה די טובה. המרק אמנם לא משמש כתרופה, אך הוא יכול לספק הקלה בתחושות הלא נעימות. מחקר שפורסם בכתב העת "Chest" גרס כי אחת הדרכים בהן מרק עוף יכול להקל על התסמינים של הצטננות - מחלת החורף הידועה והנפוצה ביותר, הוא הקלה על תגובה דלקתית.

החוקרים שהדגירו מרק עוף עם תאי-דם של אנשים בריאים מצאו כי בתנאי מעבדה, מרק העוף הפחית הצטברות של נויטרופילים, סוג של תאי דם לבנים. יחד עם זאת, הם משערים כי החום של המרק, הנוזלים והאדים עוזרים לשחרר חסימות בדרכי הנשימה, להפחית את כאב הגרון ולהזין בלחות את האזורים שנפגעים כתוצאה מהצינון.

אילוסטרציה מרק עוף. ShutterStock
לא סתם תרופת סבתא. מרק עוף/ShutterStock

3. פיתוח שרירים - לא רק עבור ספורטאים

אנחנו נוטים לחשוב כי רק מי שמרים משקולות במכון הכושר צריך חלבונים בכמויות מספקות כדי לנפח ולפתח את הגוף. אולם בפועל, הקפדה על תזונה המכילה כמות מספקת של חלבונים חיונית לכולנו - בייחוד לאנשים שלא מתעמלים באופן קבוע. הצריכה היומית המומלצת של חלבונים היא בין 0.8 גרם/ק"ג ועד 1.5 גרם/ק"ג (15-20 אחוזים מסך הצריכה הקלורית היומית), בהתאם לתפקוד הכליות, הפעילות הגופנית וחילוף החומרים.

סקירה שנערכה ב-2016 מצאה כי אובדן מסת שריר, הנפוץ בייחוד בגיל מבוגר, קשור באופן ישיר למוות מוקדם ולמחלות שונות. שורה של מחקרים אחרים מצאו כי צריכה מספקת של חלבון, לצד פעילות גופנית ברמה כזו או אחרת, הן הדרכים הטובות ביותר למנוע ירידה במסת השריר ובעיות אחרות שעלולות להופיע כתוצאה מכך.

4. דרך מצוינת לשמור על הלב

צריכת עוף באופן קבוע עשויה לעזור גם לשמור על הלב שלכם, שנתון לכל כך הרבה איומים לאורך החיים. התזונה הים-תיכונית היא אחת הדיאטות הבריאות בעולם וכזו המיטיבה עם בריאות הלב וכוללת מגוון מזונות, כמו ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים, דגים ושמנים מן הצומח. תזונה זו מבוססת גם על אכילה של עוף במקום בשר אדום. אחת הסיבות היא שבעוף יש פחות שומן רווי וכולסטרול בהשוואה לבשר אדום. למעשה, רק שליש מחומצות השומן בעוף הן רוויות.
זו הסיבה שגם ארגון הלב האמריקני, הנחשב לסמכות בולטת בתחום, כמו גם משרד הבריאות הישראלי ממליצים להעדיף עוף ודגים על פני בשר אדום, על מנת לשמור על בריאות הלב וכלי הדם.

בשיתוף עוף טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully