Primary Advertiser

4 דרכים יצירתיות לשלב עוד חלבון בתפריט שלכם

בשיתוף עוף טוב

3.11.2020 / 9:15

חלבונים הם אבני היסוד שבונות את הגוף שלנו ומתחזקות אותו - אבל איך מוודאים שאנחנו אוכלים מספיק מהם גם כשלא מתחשק לבשל בכל יום ארוחה סופר-מושקעת? הנה ארבע דרכים שבהם כל אחד יכול להוסיף עוד חלבון לתפריט בלי מאמץ

כריך רוסטיק עוף, ארקפה. דרור עינב, דרור עינב
גם כשבוחרים ארוחה קלה. כריך רוסטיק עוף/דרור עינב, דרור עינב

צריכה מוגברת של חלבונים, כמו חזה עוף או טונה, מזוהה בעיקר עם ספורטאים ומפתחי גוף - אבל האמת שהרכיב הזה חיוני לכולנו. מחקרים מצאו כי צריכת חלבונים חשובה בין היתר להארכת תחושת השובע ולירידה במשקל, לתחזוקה מיטבית של השרירים והעצמות ואף לחיזוק מערכת החיסון והתמודדות טובה יותר עם מחלות החורף.

וכשחושבים על זה לעומק, לאכול חלבון בכל יום זו לא משימה קשה כל כך - והיא יכולה להיות גם די מהנה אם עושים אותה כמו שצריך. כך תוודאו שאתם צורכים בכל יום מספיק מאבני היסוד הכל כך חיוניות האלו שמשפרות את בריאות הגוף והנפש:

1. תפתחו כל בוקר עם המאכל שהכי קל להכין

מי מאיתנו לא אוהב ביצת עין או חביתה? האמת היא שהמאכלים הפופולריים האלו לא רק מהנים וקלים להכנה - הם אפילו יכולים לעזור לכם להיות שבעים יותר ולנשנש פחות בהמשך היום . מחקר מצא כי ארוחת בוקר עשירה בחלבון הפחיתה את הפרשת הורמון הרעב גרלין בהשוואה לארוחת בוקר עשירה בפחמימות. ואם זה לא מספיק, לא רק החלבון שבביצה יתרום לשיפור הבריאות אלא גם שורה של ויטמינים ומינרלים חיוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כל מה שאתם חייבים לדעת על הקשר בין עוף ואנטיביוטיקה

בשיתוף עוף טוב

2 . תוסיפו מנת חלבון איכותית בצהריים

ומארוחת הבוקר לארוחת הצוהריים. כל מי שעוסק בספורט בוודאי שמע שצריכה של חלבון אחרי אימון חשובה לבניית השריר, חשוב לוודא שהחלבון שאנחנו צורכים במהלך היום יהיה ממקורות איכותיים שישמרו על הבריאות ואף יתרמו להישגים הפיזיים שלנו.

חזה עוף או עוף ללא עור, בתנור או על הפלאנצ'ה, הם דוגמא אחת מצוינת לחלבון איכותי וטעים. בחזה העוף יש לא רק כמות גבוהה של חלבון (21 גרם חלבון ל-100 גרם עוף) אלא גם כמות קלוריות נמוכה יחסית (114 קלוריות ל-100 גרם חזה עוף), כך שהיתרון התזונתי הוא כפול.

סלט חזה עוף שעועית ואטריות. אפיק גבאי  סטיילינג: נעה קנריק,
יתרון תזונתי כפול. סלט חזה עוף עם שעועית ואטריות/אפיק גבאי סטיילינג: נעה קנריק

3. תדאגו שתמיד יהיו לכם בסביבה נשנושים בריאים

לא משנה כמה השליטה העצמית שלכם חזקה, כולנו מתישהו במהלך היום נתקלים בדחף בלתי נשלט לנשנש ולכרסם משהו. במקום להילחם בזה, כדאי שנוודא שאנחנו מוקפים בדברים שכיף ובריא לנשנש - ועדיף שהם יהיו כאלו עם רמות גבוהות של חלבונים וחומרים מזינים אחרים.

בראש רשימת הנשנושים הבריאים המספקים גם חלבון, ניצבים בגאווה השקדים - שהם גם טעימים וגם עושים טוב לגוף שלנו בהרבה יותר ממובן אחד. השקדים עשירים במגנזיום, סיבים ושומנים טובים שמשפרים את בריאות הלב. בנוסף, בחופן שקדים יש כ-7 גרם חלבון - מה שללא ספק הופך אותם לנשנוש האידאלי לספורטאים ולמי שרוצים להעצים את צריכת החלבון היומית.

4. אל תוותרו על חלבון גם בארוחת הערב

אחרי שצרכתם חלבון איכותי בארוחת הבוקר, הצהריים וגם בנשנושים, אל תוותרו על מנת חלבון גם בארוחת ערב. זה יכול להיות סלט עם נתחי עוף, קציצות דגים, ארוחה של ביצה וגבינה, ואפילו ארוחה חמה של שניצל ופסטה אם לא הספקתם לאכול ארוחה חמה בצהריים. כך או כך, אל תוותרו על מנת החלבון - היא תבטיח שתשבעו ולא תעשו טיולים מיותרים למקרר בהמשך הערב.

בשיתוף עוף טוב
  • עוד באותו נושא:
  • חלבון
  • עוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully