Primary Advertiser

ארבעת כללי הזהב: כך תבחרו את העוף הבריא והטרי ביותר

וואלה!NEWS בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

4.9.2018 / 7:37

איך יודעים שהעוף באמת טרי? על מה חשוב להקפיד בעת הקנייה ולמה כדאי לבחור בעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה? רגע לפני שאתם יוצאים לעשות את הקניות, ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת

עוף ממולא. אמיר מנחם,
עוף הוא אחד מחומרי הגלם האהובים עלינו במטבח/אמיר מנחם

העוף הוא אחד מחומרי הגלם הכי אהובים עלינו במטבח בזכות זמינותו, מחירו ובעיקר טעמו שאהוב על כולם כולל הילדים. לא סתם הוא מככב על הצלחת שלנו גם במהלך השבוע וגם בארוחות שבת ובחגים.

כמו בכל דבר, גם בבחירת העוף אפשר להתפשר או ללכת על המוצר הטוב והבריא ביותר. אז תחזיקו חזק כי עגלת הקניות שלנו יוצאת לדרך, והיא עומדת להתמלא בטיפים שיעזרו לכם לבחור את המוצר הטוב ביותר.

צלי עוף שחום וריחני כמו של אמא
סיר לחג: כרישה במילוי עוף ברוטב לימוני
הכוכב של החג: עוף שלם ממולא בפריקי וצנוברים

עוף טרי, שוקיים. ShutterStock
צריך לדעת איך לקנות עוף/ShutterStock

כללי זהב לבחירת עוף טרי:

1. בדקו שהמוצר ארוז ואסתטי: העדיפו עוף ארוז או מכוסה בניילון שאינו בא במגע ידיים ואינו פתוח לאוויר, מה שעלול לחשוף אותו לזיהום או קלקול.

2. שימו לב שהעוף אינו מגיר נוזלים: אם הוא מוקף בשלולית, ככל הנראה לא מדובר במוצר טרי, אלא בעוף קפוא שהופשר.

3. תנו לחוש הריח שלכם לפעול: עוף שמדיף ריח לא טוב מסגיר את העובדה שהוא לא טרי, וככל הנראה לא מדובר במוצר שתרצו אצלכם בצלחת. ריח לא טוב עשוי להעיד גם על בעיה בשרשרת הובלת המוצר או על תנאי אחסון לקויים ללא קירור.

4. אל תקנו עוף בשק: כדי לדעת אם מדובר בעוף איכותי, חשוב לסמוך על המקור שסיפק לכם אותו. לכן, העדיפו עוף שעליו מצוין כל המידע הרלוונטי לגבי ייצורו, המבטיח בקרה איכותית וטריות וגם מידע לגבי תאריך שחיטתו ותנאי גידולו. בכל מקרה, לעולם, (אבל לעולם) אל תקנו מוצר מן החי ממקור לא ידוע.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

גונבות את ההצגה: פרגיות ברוטב יין ובצלים עם קראסט פיצוחים

בשיתוף עוף טוב
עוף ובטטות  בזיגוג דבש טריאקי ושומשום. אמיר מנחם,
איכות העוף תשפיע על איכות המנה. שוקיים בזיגוג דבש וטריאקי/אמיר מנחם

מה ההבדל בין עוף שגדל עם אנטיביוטיקה לעומת עוף שגדל בלעדיה?

נראה שרובנו מעדיפים לקנות עוף ללא אנטיביוטיקה, אבל מה זה באמת אומר? מה ההבדל בתנאי הגידול ואיך זה משפיע על הצלחת שלנו?

רמי אייזיק, מנהל חטיבת הגידול בעוף טוב מסביר כי שימוש תכוף מדי, שאינו תמיד לצורך, בתרופות אנטיביוטיות בבעלי חיים ובבני אדם וגם שימוש באנטיביוטיקה במזון במהלך הגידול כגון עופות, הפך את החיידקים לעמידים. "בעיית העמידות של החיידקים לאנטיביוטיקה הופכת למגפה עולמית של ממש הגורמת בשנים האחרונות לתמותה גדולה".

לפי אייזיק, זו בדיוק הסיבה שקיימת חשיבות רבה בבחירת עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה: "מדובר בעוף שגדל בסביבה בריאה יותר ובתנאי מחייה בריאים יותר, המקטינים את סיכויו מראש של העוף לחלות. בשונה מגידול מסחרי מקובל. עיקר המיקוד בגידול מבוסס על מזון מהצומח, המועשר בתוספי מזון פרוביוטיים ופרהביוטיים (חיידקי מעי ידידותיים ומצע המזון שלהם), לצד הקפדה על צפיפות מוגבלת של העופות למ"ר, ושמירה מראש על סביבה נקייה מחיידקים. זאת בניגוד לעוף שגדל עם אנטיביוטיקה. לכן עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה הוא מוצר בריא ואיכותי יותר.

וואלה!NEWS בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully