Primary Advertiser

חם ומפנק: אבי ביטון ונוף עתמאנה מכינים טאסת אלג'אג'ה, סיר העוף

אבי ביטון, בשיתוף עוף טוב

6.1.2021 / 8:25

צפו: זוכת מאסטר שף הצטרפה למטבח כדי להכין מנה מעניינת וטעימה במיוחד, עם פרגיות ואורז מלא בתבלינים. ומה הטריק המעניין שלה לטיגון העוף?

בווידיאו: אבי ביטון ונוף עתמאנה מכינים טאסת אלג'אג'ה/עריכה: דפי מקל

החורף כבר ממש כאן ואין דרך טובה יותר להתפנק מאשר מנה חמה וטעימה, שכיף להכין וכיף עוד יותר לאכול. בדיוק לשם כך, הצטרפה נוף עתמאנה במטבח לאבי ביטון ויחד הם הכינו טאסת אלג'אג'ה, "סיר העוף".

הכנת המנה מורכבת מכמה שלבים, אבל אל דאגה - אף אחד מהם לא מסובך במיוחד. רק צריך לעקוב אחרי ההוראות של נוף ואבי, וליהנות מהתוצר הסופי כשהוא יוצא מהתנור.

מתחילים עם הכנת ציר ירקות, על בסיס העוף. חותכים את כל הירקות - בצל, כרישה וגזר - בצורה גסה ושמים בסיר יחד עם קצת טימין, שני עלי דפנה ושן שום. בוחרים עוף טבעי מהמשק, עם הסימון הירוק, מפרקים אותו מהעצם ומוסיפים לסיר או לציר הירקות. מוסיפים מים, מכסים ונותנים לציר להתבשל לשעה בערך.

בינתיים, עוברים לפרגית. הטריק של נוף הוא לא לשמן את העוף, אלא רק להניח אותו על הצד של העור, כדי לתת לשומן לצאת החוצה. את הפרגית מתבלים בפשטות, עם מלח ופלפל משני הצדדים, ושמים על המחבת עד שהיא צרובה מספיק, לפני שמוסיפים לה את הציר המוכן ומבשלים את העוף.

הציר שהכנו משמש אותנו גם לבישול האורז הלבן. כשהוא מוכן, מוסיפים לו תבלינים: בערך כפית של פלפל אנגלי, קצת הל, זרעי כוסברה טחונים וקינמון, והרבה פלפל שחור. לכך מוסיפים שקדים קלויים וצנוברים קלויים.

בתבנית מתפרקת מפזרים תחילה קצת שמן. לוקחים חצאי שקדים ומכינים בתחתית התבנית פרחים קטנים. עליהם מניחים את בצק העלים ועליו, בונים שכבות של האורז ושל הפרגית. מעל הכל, כדי שלא יתייבש, מוסיפים עוד מהציר הטעים, סוגרים את הבצק מלמעלה ומכניסים לתנור. 35-40 דקות, 175 מעלות ויש לכם מנת מלכים אמיתית. בתיאבון.

אבי ביטון, בשיתוף עוף טוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully